Sintra – o zi intr-un oras de basm

Am revenit cu imagini si detalii din orasul de basm Sintra.

Sintra este patrimoniu UNESCO din anul 1995. Orasul este situat la 28 km de Lisabona, are parcuri, gradini, monumente , castele toate adunate formeaza un oras de basm.

Excursia in Sintra a inceput de dimineata. Am plecat din Lisabona in jurul orei 8. Am luat metroul de la statia Rato pana la statia Entre Campos dupa care am luat trenul pana in Sintra.

1 Calatorie cu metroul – 1,40 euro

1 Calatorie cu trenul – 2,15 euro

imag1450

La ora 10 am ajuns in Sintra. Planuisem sa inchiriem un mijloc de transport pentru a putea vizita cat mai mult.

Citisem ca in gara din Sintra este posibil sa gasim biciclete gratis cu care puteam vizita zona dar noi nu am gasit asa ceva.

Vis-a-vis de gara am zarit un centru de inchiriat masini electrice pentru 2 persoane care ne-a atras atentia. Ne incanta ideea ca ne putem deplasa repede sa vizitam toate obiectivele. Masinuta electrica avea gps iar pretul era undeva la 60 de euro pentru 4 ore (Bine ca nu am facut aceasta alegere!). Pretul ni s-a parut cam mare asa ca am hotarat sa ne mai uitam dupa un alt mijloc de transport.

Citisem pe internet ca exista un centru de inchiriat scooter – Sintra Magik Scooter. Am ajuns la acel centru dar era inchis. ( Pe moment am zis ca e ghinion dar mai tarziu am considerat ca am avut noroc ca era inchis!)

Langa centrul de inchiriat scooter am gasit un centru de inchiriat biciclete electrice. Pretul era 25 de euro /bicicleta. Dar nu ne-a incantat prea mult asa ca ne-am intors in gara.

Fiind luna Octombrie vremea era schimbatoare, soare, nori, ploaie marunta, temperatura 17-20 de grade.

Cand am ajuns inapoi in gara era aproape ora 11 asa ca am decis sa luam un abonament pe toata ziua pe transportul in comun din Sintra – 12 euro. Autobuzele din Sintra ajung la toate obiectivele turistice.

CE POTI VIZITA IN SINTRA

imag1456imag1457    1. CABO DA ROCA – Pana la Cabo da Roca am luat autobuzul din Sintra . Drumul a durat aproximativ 1 ora, timp in care a inceput ploaia si asa s-a dovedit o alegere buna  ca nu am inchiriat bicicleta electrica sau scooter. Plus ca indiferent de ce mijloc de transport am fi inchiriat nu aveam timp sa ajungem la toate obiectivele turistice. Cand am ajuns la Cabo da Roca ploaia s-a oprit si ne-am putut bucura de privelistea minunata oferita de Oceanul Atlantic.

imag1221imag1177

DCIM100GOPROGOPR5721.

Peisajele sunt superbe, pentru data viitoare ne-am propus sa prindem rasaritul si apusul.

DCIM100GOPROGOPR5710.imag1199imag1205DCIM100GOPROGOPR5735.

La Cabo da Roca am mancat cele mai gustoase castane coapte. DELICIOS!!

imag1222imag1224imag1225

2. Palatul Pena  –  Pena Palace – Palacio Da Pena

Pentru a ajunge la Palatul Pena am luat autobuzul 434 din Sintra. Din centrul orasului nu este foarte mult de mers pe jos ,dar este de urcat, asa ca nu va recomand sa mergeti cu bicicleta. Autobuzul ne-a lasat in fata castelului.

Din pacate nu am prins o vreme foarte buna. Era ceata asa ca nu am reusit sa vedem foarte bine privelistea din jurul palatului.

Palatul Pena ne-a fascinat cu arhitectura sa.

Vizitarea castelului la exterior si a gradinii din jurul lui a costat 10.5 euro.

Harta Palat Pena

imag1460

Harta Parc Penaimag1464

DCIM100GOPROGOPR5800.

DCIM100GOPROGOPR5771.

3. Castelul Maurilor – Moorish Castel – Castelo Mouros

Castelul Maurilor este o fortareata militara construita in secolul 10 de catre populatiile Musulmane care au ocupat peninsula Iberica.

Pana la castelul Maurilor am mers pe jos aproximativ 5 minute de la palatul Pena. Se poate ajunge si cu autobuzul 434.

Castelul Maurilor este impresionant , este asezat in varful muntelui de unde vegheaza peste Sintra si imprejurimi.

Intrarea la castel a fost 8 euro.

Moorish Castel, Castelo Mouros

Castelul Maurilor

Harta

Harta Castelul Maurilor, Map Moorish Castle

Cam asa se vede Sintra si imprejurimile din castelul Maurilor!

Sintra Castelul Maurilor

Castelul Maurilor

Sintra Castelul MAurilor

Sintra Center - Moorish Castel

Pe langa obiectivele turistice vizitate de noi in Sintra se mai pot vizita urmatoarele:

• Sintra National Palace
  • Seteais Palace
  • Monserrate Palace
  • Regaleira Palace
  • Natural History Museum.

Dupa parerea mea pentru a vizita toate obiectivele turistice din Sintra sunt necesare 2-3 zile iar pentru Cabo da Roca 1 zi.

Autobuzele din Sintra ajung si in Cascais.

Biletele de tren cumparate pentru intoarcerea din Sintra in Lisabona se pot folosi si din Cascais

La intoarcere am luat trenul din Cascais catre Lisabona.

Aceasta este poza care a incheiat o zi minunata intr-un oras de basm.

Obositi dar foarte fericiti ca am avut ocazia sa ne bucuram de frumusetea unor  locuri minunate.

Enjoy your hobby! I love to travel!!

Please follow and like us: